laatste dag Queenstown, Catlins, Pounawea en Dunedin

2 januari 2016

Queenstown , heerlijke plaats om bij te komen van de Milford Sound dag. Dag begint bewolkt, maar al snel klaart het op en is het stralend weer.

We gebruiken de dag om wat te winkelen, luieren in het park en chillen op terras. Jos en Nine trakteren ons op een pizza bij Fat Badgers. Leuk concept waar je een hele grote pizza krijgt een zelf de punten pakt. In de camper weer aan het toepen gegaan.  Nine is een meester aan het worden hierin.

Volgende morgen op pad richting de Catlins met o.a. Kaka Point en Nugget Point. De eerste dag dat we wat bewolking hebben.  Dat maakt het woeste van Nugget Point eigenlijk nog mooier.Kaka PointNugget PointNugget Point
 Oudjaars morgen ontbeten in Cannibal Bay. In vol ornaat.  tafel, stoelen, gekookt eitje enz. Ontbijt in Cannibal BayHier komen ook de sea lions aan wal.  Uiteindelijk eentje gespot deze liet zich gewillig fotografen.  Gast aan tafelIngepakt en onze reis naar Dunedin vervolgt.

We hebben afgesproken met Lee Ann,  Nine heeft daar drie jaar geleden een weekje gelogeerd. Het Is oudejaarsavond en we gaan de stad in.  We beginnen al vroeg.  Rond zeven uur in de stad. Langzaam verschuiven we van het terras naar binnen en hebben een gezellige tijdDunedin Octagon.  Er zijn wat opnames. Maar die komen de censuur niet door. Om twaalf uur beetje vuurwerk en nog wat biertjes.

In de klapkar nog een drankje en kaartspelletjes willen de tijd eigenlijk halen waarop alle jaren onze oudejaarsavond begon. 16.00 bij de ijsbaan, hoe geweldig we het ook hebben, er komen /zijn toch van die momentjes. zo ook het moment dat we via Jos een oud/nieuw wens kregen. Liefies bedankt !!

De 4 uur niet gehaald.

Nieuwjaarsdag om 10.00 met LeeAnn afgesproken , dit redden we net niet...
Zij neemt ons mee op tour vandaag. Op het schiereiland zijn Albatrossen, de enige kolonie die vanaf vaste land te zien is. Nogal lange tocht voor we er zijn. We stappen uit de klapkar midden in een zeemeeuwen kolonie die daar ook nestelt, wat een lucht..niet alleen dat maar je moet ook oppassen dat je niet wordt getorpedeerd door hun poep.

Ondertussen loopt het tegen 12 uur en we vieren nogmaals oud/nieuw met een fles champagne die we in De Marlborough Sounds in De Hunters Vineyard hebben gekocht. Oud en nieuw hollndse tijdWe bellen met onze families en hebben last van heimwee!!
Kurk op camperdak1e kurk 2016, moet bewaard blijven
We doen  de tour met een gids die het al en de wee van de albatrossen goed kan uitleggen.  Daarna naar boven de heuvel op en naar de uitkijk hut. Het Is dat je weet dat het heel speciaal is om de Royal Albatros te

ZienZoekplaatje Albatros. Maar eigenlijk zijn het 3 vogels op een nest die we zien. Beetje oneerbiedig van mij...

Verder nog een groep aalscholvers die daar hun nestgebied hebben.

Na een uitgebreide lunch in de camper weer terug de stad in. Nine en Jos gaan shoppen  wij hebben het plan om een onder uit te zakken in de stoelen in het zonnetje. Maar de 'plicht' roept, er moet gewassen worden Enzo. Tegen de tijd dat we klaar zijn is het al weer tijd voor het avondeten bij LeeAnn.

Om tien uur weer terug. Met nog oudejaarsnacht nog een beetje in de botten besluiten we vroeg te gaan slapen, morgen willen we om 9 uur in de stad zijn. Ging niet lukken pas om 9 uur wakker..Oeps.

Komt uiteindelijk wel goed uit. Willen langs de Mouraki Boulders en daar is het pas om half vijf eb..

De Boulders hebben we gezien. Of je nu iets in je gedachte mooier maakt!?? Beetje Hot water beach idee. Heel veel mensen op een kort stukje.  Proberen foto's te maken op plekken waar geen mensen zijn. Het idee dat ze al 60 miljoen jaar oud zijn maakt een boel goed.Mouraki BouldersMouraki Boulders

Nu staan we op een free campside aan zee. De aankomende dagen doorgenomen voor de trip naar Bangkok begint.  Man oh man what a life !!

Komende 5 dagen.  Bezoek aan Christchurch  ( natuurlijk) wale watch in Kaikoura.  Alpine trek met de trein. Seals en...wat nog op ons pad komt...

Mag het niet zeggen van Gert Jan maar ons vertrek uit N Z nadert met rasse schreden. Hoe ik iedereen af en toe ook mis. Afscheid nemen van dit land zal zwaar vallen.

Maar..eerst nog 5 DAGEN te gaan

Liefs van ons

1. Johan en Rie:
    4 januari 2016
    Weer een mooi verslag,met mooie beelden,nu de laatst week nog te gaan,dus daar volop gebruik van maken,hier zakt de temp een weinig,maar nog steeds geen winter,verder hier alles o.k.zo langzamerhand gaat een ieder uitzien naar jullie terugkeer en de vele verhalen!! tot dan,de kaars gaan op tijd aan
    liefs van Pa & Ma,O & O.
  2. Joke en Rob van den Berg:
    4 januari 2016
    Zo mooi jullie vethalen dasr we er zelf ook geweest zijn nu willen weten wie wij zijn .Wij hebben in christchurch gewoond net als jou oma en opa Jos .dus erg leuk om dit te volgen .Geniet er van sanen
  3. Carl en Caroline:
    4 januari 2016
    Wauw jongens wat een reis, wat maken jullie veel mee. Prachtig verhaal weer en leuke/mooie foto's! Wat een geweldig fantastische reis we kunnen ons voorstellen dat het afscheid straks zwaar zal vallen...maar eerst nog een paar dagen volop avontuur! :):) zijn heel benieuwd naar het walvisspotten, hopelijk gaan jullie ze zien. En straks nog lekker een paar dagen naar Bangkok, ook erg leuk!
    Liefs Carl en Caroline