Aankomst, Auckland, Paihia

8 december 2015 - Paihia, Nieuw-Zeeland

En toen was het zover, vrijdagavond 4 dec, precies om 22.00 uur vertrekken we richting Dubai met een 777 van vliegmaatschappij Emirates. Vlucht verloopt prima en na 6,5 uur vliegen komen we dan aan in Dubai. Hier hebben 2 uur de tijd om over te stappen en gaan lekker een sandwich eten op de luchthaven, bekent van tv, wat een 'fabriek' precies op tijd mogen we ' boarden ' en zien we de A380 staan, het vliegtuig waar we uiteindelijk mee in Auckland aan zullen komen.

A 380Wat een immens imposant vliegtuig, d.m.v 4 slurfen, verdeeld over 2 verdiepingen, worden de in totaal 800 ( !!!) Passagiers per sectie naar binnen geleid , ongelofelijk, zoveel mensen en bagage die er dus gewoon in passen.
Geen idee wat de reden was maar hebben een klein uurtje gewacht voordat we naar de startbaan mochten rijden.
Motoren vol gas, wat je nauwelijks hoort, en het lijkt alsof we nooit genoeg vaart krijgen om op te stijgen maar schijn bedriegt.
Ogenschijnlijk zonder moeite kiezen we het luchtruim, wat een souplesse en rust voor zo'n immens apparaat.
Er is genoeg entertainment in de vorm van de nieuwste films, spellen e.d. om te tijd door te komenDupkes in the Plane en regelmatig krijgen we eten en drinken en proberen wat te slapen wat niet echt goed lukt. Vlucht is goed te volgen op je scherm en je beseft wat een immense afstand je aflegt met bijna 1000 km per uur. Ondertussen is het al 5 december en vieren we Sinterklaas met cadeautjes en gedichten.

Sinterkerst
Elke keer ' wachten ' tot het volgende richtpunt is bereikt om de tijd te doden zoals eerst India, daarna richting Jakarta en uiteindelijk de noordwestkust van Australië en dan duurt het nog een aantal uren voordat we op Brisbane landen. Hier gaan we er even uit om van bemanning te wisselen en te tanken e.d. Dan nog het laatste stuk naar Auckland. Na in totaal ongeveer 29 uur komen we rond 14.30 uur hier aan.

Bijna bij eidbestemming
Meteen valt de zuivere lucht en warmte op maar het duurt nog wel even voordat we buiten staan.
De controle is streng dus net zoals op tv. Moest alles uitpakken en vooral bergschoenen laten zien of ze schoon waren i.v.m bacteriën enz.
Uiteindelijk naar buiten waar zeer vriendelijke chauffeur ( Cecil ) van het hotel op ons stond te wachten. Daar aangekomen eerst even gedoucht en daarna  met hulp van onze ' vriend ' Cecil een goedkope Taxi geregeld die ons naar hartje centrum van Aukland bracht. Wat een leuke stad.Nine laat ons diverse leuke plekjes laten zien waar ze precies 3 jaar geleden voor het eerst zag en mooie herinneringen aan heeft. Na een hapje eten beginnen we toch behoorlijk ' af te breken'

Auckland, amper de ogen open kunnen houdenhier nog eentje  en gaan op zoek naar een taxi die ons naar het hotel brengt. Denk dat we 3 min nadat we kamer binnen kwamen al lagen te slapen, behoorlijk gesloopt dus :-)

Maandag 7 december,

De dag goed begonnen met een heerlijk ontbijtbuffet in het hotel.

Spullen ingepakt, op bagage kar gelegd en naar buiten gereden waarna Cecil ons aanbied om ons naar camper verhuurbedrijf te brengen.
Daar aangekomen moeten we eerst een video bekijken en de gebruikelijke contracten tekenen,als we hier mee klaar zijn krijgen we bij en in de camper allerlei uitleg over gebruik e.d. Prima camper, Mercedes motor met automatische transmissie waarmee we heel blij zijn omdat je, zeker in het begin,je heel goed realiseren dat je links moet rijden. Nine komt naast me zitten om mee te helpen op te letten en te navigeren.Onze Maui
Daar gaan we dan, eerst het industrieterrein doorrijden en buitenwijk van Auckland.
Wat is dit wennen.Janke is achterin gaan zitten en hoopt dat het allemaal goed gaat :-) Nadat we de stad uitrijden via de eerste rotondes (echt een uitdaging ) worden we de snelweg op geleid wat al een stukje makkelijker is alhoewel je wel moet wennen aan uit en invoegstroken.
We hebben gepland om eerste dag naar Paihia te rijden en al snel blijkt dat dit haalbaar is.
Rond 17.30 uur stoppen we even langs de kant om camping uit te zoeken en die vinden we.
Wat een prachtcamping, plekje bijna aan het water en prachtig uitzicht.1e campingBeachside Holiday park Bay of Islands

Na een heerlijk bord eten met risotto en sla, redelijk op tijd gaan slapen want morgen is het weer vroeg dag.

1. Marian:
    8 december 2015
    Wat een prachtig geschreven verhaal. Jij kunt het dus ook! Gisteren de fotoos gezien van jullie unieke plek. En wat een stoere camper. Klinkt geweldig allemaal! Liefs Marian
  2. Johan en Rie:
    8 december 2015
    Lieve alle drie,Ma en ik hebben emotioneel genoten van dit verslag het geeft wel aan wat een indruk alles op jullie maakt en dat op deze manier verwoordt,prachtig!!!Ook de foto.s van de camper op de camping mooi.Wat het rijden betreft went heel snel,inderdaad het invoegen en de rotondes het meest afwijkend Waren. Ook erg verrast je stem te horen
    Lieve groeten van ons en tot een volgend bloc
    Ma zegt net wie is dit nu beschoren. WIJ DUS !!!!!
  3. Michel en Carolien:
    8 december 2015
    Mooi verhaal , ik heb hem gelijk gelezen.
    Heerlijk, het is net of wij er ook bij zijn...
    Veel liefs Carolien.
  4. Michel en Carolien:
    8 december 2015
    Nou je kan er wel een boek van maken, schitterend hoor! Nu de foto's........
  5. Ingrid en Rob:
    8 december 2015
    Het ziet er prachtig uit en klinkt helemaal geweldig. Mooie grote camper.
    Was net bij je moeder,Janke en heb haar nog de foto vd 2 oceanenen laten zien. Ze volgt dit blog hoor!!
    Liefs van je moeder en Ingrid
  6. Marlon:
    9 december 2015
    Wat mooi beschreven allemaal! En wauw wat een foto's, nu al!!! Prachtige plekken en er zullen er vast nog veel meer komen!
  7. Frank en Gerrie:
    9 december 2015
    Hi, nogmaals prachtig om dit mee te beleven. Wij moeten nog een beetje wennen aan dit geblog. We konden onze eerste reactie al niet meer terugvinden, blijkt dat je op verhalen en op foto's kunt rebloggen. De kaart blijft nog steeds op Amsterdam staan, kunnen jullie ook aangeven waar jullie zitten op de kaart, dan kunnen wij dit ook een beetje volgen. Dan weten we helemaal waar de mooie plaatjes vandaan komen.
  8. Laura:
    9 december 2015
    Super leuk om mee te genieten, kijk nu al uit naar het volgende verhaal! X